Ratovi konzola su završili!



Koja je najbolja? Koja je prodata u više primjeraka? Za koju izlaze najbolje video igre? Verbalne rasprave i argumentacije vezane za ratove konzola postoje još od njihovog nastanka, i nekada zaista znaju biti zabavne. Ali nekada ljudi to shvataju previše lično, stvara se prostor mržnji, kao i želja za potpunom propašću kompanije koja proizvodi određenu konzolu. To je kao i u sportu. Mnogi navijači pređu svaku granicu i odu predaleko u svojoj strasti.


Ipak, ove godine imamo uzbudljivu situaciju kada su u pitanju konzole. Kako je digitalni svijet postao žariše gdje se geekovi i štreberi okupljaju, svaka odluka, vijest ili neka treća situacija kompanija koje proizvode konzole se prekomjerno analiziraju, doslovno rastavljaju na atomu, i to ne samo u medijima, već i među potrošačima. No, bilo kako bilo, sve se čini kako se ratovima konzola nazire kraj, jer isti su, ove godine, irelevantniji nego u bilo kojoj prethodnoj generaciji.


Pogledajmo Microsoft i njihov Xbox. Trenutna strategija kompanije u suštini se ne poklpala s ciljevima koje ima Sony sa konzolom PlayStation 5. Microsoft sve svoje ekskluzivne igre nudi putem računara, njihove streaming platforme xCloud, kao i ranije konzole Xbox One. Štaviše, Phil Spencer, šef Xboxa, ranije ovog mjeseca je rekao kako "prisiljavanje nekoga da kupi njegov uređaj onog dana kada on poželi da ga kupe" smatra "suprotnim onome što gaming jeste."


Činjenica da neće biti potpuno ekskluzivne igre za Series X vjerovatno će kod mnogih oduzeti motivaciju da je uopšte nabave. Osim toga, spominju se i mogućnosti konzole, tj. hoće li studiji moći maksimalno iskoristiti novi mehanizam konzole ako prilikom razvijanja svojih igara trebaju imati na umu i staru konzolu. Microsoft ima čvrsto mišljenje da to neće predstavljati problem, ali čak i tada, oni ga ne vide kao takvim, jer je isti nadoknađen blagodatima dostupnosti na svim platformama putem xClouda.


Stajalište koje su zauzeli ima strateškog smisla kada se pogleda njihova usredotočenost na rast Game Pass pretplatnika, kojih je sada preko 10 miliona. Ako se Microsoft okrene tih 10 miliona ljudi i kaže im da moraju kupiti novu konzolu, inače nema ništa od igranja novih Xbox naslova, prodaja novih konzola bi bila pristojna, ali gubitak pretplatnika na platformi bi bio velik. Što za kompaniju nije prihvatljiv ishod.


Sada usporedite Spencerov komentar s komentarima njegovog kolege iz PlayStationa, Jima Ryana, koji je izjavio kako je: "jedan od naših zadataka preuzeti PS4 zajednicu i prebaciti je na PS5 u razmjeru i tempu kakve nikad nismo prije učinili." Drugim riječima, PlayStation želi jako brzo uspostaviti svoju PS5 bazu, a zatim izbaciti nekoliko ekskluzivnih AAA igara samo za njihovu konzolu (a dosta ih je već najavljeno). Čini se da je najučinkovitiji poslovni model za to prodavanje igara što većem broju igrača, pojedinačno, i to po cijeni od 60$ po video igri, a odnedavno se spominje cijena i od 70$ za ekskluzivne naslove za konzole nove generacije. To je strategija koja je kompaniji vrlo dobro poslužila posljednjih godina, pa prema tome postavljanje igara na platformu gdje će biti dostupna za više jedinica, ne ide pod ruku s njihovim ciljem.


I Sony i Microsoft se takmiče baš kao što se takmiče i svi drugi zabavni sistemi. Halo: Infinite ide protiv Spider-Man: Miles Morales, baš kao što streaming servisi kao što je Netflix ide u duel protiv kino projekcija (duel koji dobija posljednjih mjeseci). Obje kompanije izbacuju svoje konzole krajem ove godine, u jednom uskom vremenskom periodu, što ih definitivno čini suparnicima.


Ali kad se sve pogleda, definicija uspjeha kod ovih kompanija je različita. Jedni prodaju uslugu, drugi uređaj. Jedan od razloga zašto je Spencer naveo Google kao najvećeg konkurenta nije zato što je PS iznenada postao beznačajan, već zato što je i Googleova strategija slična onome što Microsoft pokušava učiniti.


A onda je tu i Nintendo. Šta je to Nintendo pokušao plasirati kako bi se suprotstavio novoj generaciji konzola? Odgovor je ništa. Nintendo je izbjegavao da se uvlači u ove duele još od vremena GameCubea. Fokus im je na nešto drugačijim demografskim grupama: porodice, djeca, roditelji i stari igrači. Nintendo također ima drugačije prioritete. Važna im je prodaja konzola, ali im je važniji rast njihovog osnovnog IP-a (Intellectual Property), a s time i širenje u biznis sa smarphoneima. Izvan čiste prodaje hardwarea, Nintendo je bilježio rast prodaje gotovo svih njegovih proizvoda, uključujući igre Animal Crossing, Zelda, Super Mario, kao i pridruženih IP-a poput Pokemona. Zahvaljujući uspjehu tih proizvoda Nintendo je uspio razviti fantastične LEGO setove, animirane filmove i tematske parkove.


Da se vratimo na onu sportsku metaforu: svi igraju istu igru, ali se takmiče u različitim ligama za različite trofeje. I svi igraju igru u kojoj su oni pobjednici. Kraj ove, početak sljedeće godine će biti prepun naslova kako PS5 obara rekorde prodaje, kako Xbox bilježi porast Game Pass korisnika, a Nintendo novog Super Maria prodaje u milionima primjeraka. Ali, je li to stvarno rat ako svi pobijede? Nije, to je samo imaginarna konstrukcija u potrošačkim umovima. Kompanije imaju svoje strategije za bolje poslovanje i eventualno širenje. Naše je da odaberemo kojoj ćemo se prikloniti, ali isticati ko je bolji trebamo zaboraviti. Trenutno svi oni pobjeđuju.


U budućnosti, ove će se strategije neizbježno mijenjati, ali trenutno, dani ratova konzola su gotovi.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com