Kratka historija Star Wars igara!



Nijedna filmska franšiza nije imala složeniji odnos sa video igrama od Star Wars. Sila je bila rekreirana na kućnim konzolama još od vremena kada je originalna trilogija igrala u kinima. Od tada do danas Star Wars je u svijetu video igara doživio mnogo promjena: od licenci, izdavača, zlatnog doba LucasArtsa itd.


Svi smo igrali KOTOR 2 ili simulacije X-Winga, pa čak i The Old Republic, a tek poneki i Battlefront ili Jedi Fallen Order. Tekst u nastavku donosi kratki pregled razvoja Star Wars igara, koji nije uvijek bio dobar i kvalitetan.


Rani period industrije video igara bio je poput divljeg zapada. Prema tome, izdavačka prava ranih Star Wars igara su bila relativno lako pribavljiva, u poređenju na današnji čvrsti katanac čiji ključ drži Disney. The Epmire Strikes Back je svojevremeno istovremeno imao i povezanu video igru. Izašla je 1982. godine za Atari 2600, dvije godine nakon filma. To je bila prva Star Wars video igra za konzole, a kreirao ju je Parker Brothers razvojni studio. U njoj ste uzimali učešće u bitci na planeti Hoth, gdje ste jurili na snowspeederu i uništavali AT-AT-e. Nakon ove igre izašlo je još mnogo relativno slabih Star Wars igara za Atari 2600.


Star Wars: Jedi Arena je bila prva igra u kojoj je simuliran lightsaber. A onda je 1983. godine izašla igra vezana za film Return of the Jedi, koja je replicirala napad na Death Star.


Najpoznatija igra koju je Atari izdao bila vektorska verzija finala filma A New Hope, te je svojevremeno bila vrhunac onoga što je Atari 2600 mogao pokazati, čak i više. Nakon toga je uslijedila još jedna Return of the Jedi igra, a onda su iz Atarija 1985. godine napravili korak nazad izbacivši svoju The Empire Strikes Back igru. Ovo je vjerovatno onima rođenim nakon '80. najpoznatija arkadna igra vezana za ovu franšizu.


Početkom '90. godina George Lucas je počeo da shvata koliko je novca prošlo pored njega dok je davao prava raznim izdavačima igara. Zbog toga je odlučio čitav taj ogranak video igara pridružiti kompaniji LucasArts, kako bi budući naslovi nastajali pod njegovim vlasništvom. Sljedećih deset godina Star Wars video igara danas pamtimo kao možda najvećim i najboljim periodom ove franšize.


LucasArts je svoju prvu Star Wars igru izbacio 1991. godine. Bila je to 8-bitna igra za NES. Do 1992. godine izašlo je još nekoliko sličnih igara. A onda je izašla Super Star Wars igra, koju možemo smatrati prvom najboljom igrom smještenoj u dalekoj galaksiji nekada davno. Esencijalne Jedi vještine lijepo su se uklopile u template 16-bitne generacije, te ju je uživancija igrati i dan danas. LucasArts je ovaj naslov popratio sa još dvije 16-bitne igre, tačnije adaptacije naslova ESB i RotJ, koje su izaže redom '93. i '94. godine. Prema tome, Atari 2600, NES i SNES su sve imale svoje verzije originalne trilogije koje ste mogli igrati.


No, franšiza je u tom momentu trebala nešto novo. Umjesto prepričavanja starih priča, LucasArts je počeo da istražuje druge nedorečene priče iz ogromnog prostranstva Star Wars galaksije. Uslijedila je igra X-Wing iz 1993. godine - igra koja je, u najmanju ruku, u potpunosti utjelovila fantastiku filma. Sjedili ste za volanom starfightera i u savršeno simuliranoj vožnji kroz svemir, letjeli biste duboko u svemir, šaljući Imperijalne brodove u zaborav. Ono što je najbitnije, ovo je bila jedna od prvih igara koja vas nije primoravala da pratite glavnu priču iz filmova koja je toliko puta bila ponavljana u igra, pa čak do dana današnjeg. Umjesto toga, igrači su imali priliku igrati i susretati karaktere koji nikada nisu upoznali Lukea Skywalkera. Igra je dobila dvije ekspanzije u obliku naslova B-Wing i Imperial Pursuit, prije nego što je LucaArts 1994. godine odlučio da promijeni tačku gledišta sa igrom TIE Fighter. Sada ste letjeli zajedno sa snagama Imperije u kampanji čiji je cilj sprječavanje udara i pokušaj ubistva Palpatinea.


To je bio period kada su iz LucasArtsa polako počeli isprobavati sve čari 3D mogućnosti kod konzola. Star Wars: Dark Forces II iz 1995. godine je bila video igra za PlayStation. Njen izlazak pratile su pomiješane reakcije, no to je bilo dovoljno za nastavak koji je pokazao kako Star Wars može dobro izgledati i u FPS (first person shooter) okruženju. Nešto manje uspješni su bili naslovi Shadows of Empire, naslov iz '96. godine kreiran za N64.


Da, bilo je i dobrih i loših naslova. GameBoy Color je 1997. godine dobio igru pod nazivom Yoda Stories. Iste godine kompanijase okušala i sa borbenom igrom Masters of Teräs Käsi. Oba ova naslova su naišla na loše kritike dobivši tako titule najgorih Star Wars igara. Do kraja te decenije LucasArts će izbaciti još neke naslove, igrat ćemo njihov prvi RTS - Star Wars: Rebellion, nešto slobodniju interpretaciju igre X-Wing - Star Wars: Rogue Squadron 3D, te Star Wars: Yoda's Challenge Activity Center. Tokom tih deset godina LucasArts je premašio sva očekivanja za projekat koji je pokrenuo jedan filmski režiser kreirajući tako jedan šaren katalog klasičnih Star Wars naslova.


Nakon što je George Lucas svoj fokus okrenuo na snimanje nove filmske trilogije, LucasArts je bio u funkciji izdavača. To je dovelo do naleta jedinstvenih, složenih i potpuno čudnih video igara koje su skakale između žanrova i programera. Novo stoljeće je počelo sa igrom Star Wars: Episode 1 Racer koje se svi dobro sjećamo i za kojom smo bili ludi. Igra je bila bazirana na utrke podracera na planeti Tatooine (utrka koju u Episodi I vozi mladi Anakin Skywalker). Nakon toga su uslijedile Rogue Squadron: Battle for Naboo, te nastavci Rogue Leader i Rebel Strike.


Među tim naslovima koji se i dan danas igraju (Racer je nedavno čak imao i remastered verziju), bilo je i puno propusta. Igra kao što je Star Wars: Obi-Wan djeluje kao siguran pogodak. Ko ne bi volio da pobijedi gomilu droida igrajući s likom Ewana McGregora kao mladog Obi-Wana? Nažalost, propast igre su bili loše podešena kamera i loše dizajnirani nivoi. Igra Star Wars: Bounty Hunter, bazirana na liku Jango Fetta, bila je veliki hit sa brzim padom, jer je uživanje u igri kvario veliki broj tehničkih problema. Srećom, fanovi serijala imali su Jedi Knight 2: Jedi Outcast koji je imao spektakularne borbe lightsaberima, a prema informacijama igra i u 2020. godini ima solidnu bazu igrača u multiplayer modu.



A onda je uslijedila revolucija 2003. godine, te ne iznenađuje činjenica da nijedan od tih naslova nije vezan za originalnu priču. Prva igra je bila Star Wars: Galaxies koja je u to vrijeme zaista imala revolucionarne MMO segmente. Druga je bila Knights of the Old Republic, doslovno jedna od najboljih i najvećih Star Wars igara ikada. Radnja igre se odvijala hiljadama godina prije Darth Vadera i borbe protiv Death Star. Studio BioWare je uspio igračima pružiti unikatno Jedi RPG iskustvo koje još uvijek nije nadmašeno.


Sljedećih nekoliko godina LucasArts je uspio zadržati zamah. Star Wars: Battlefront iz 2004. godine dokazao je kako Battlefield formula dobro funkcionira na Tatooineu. Godinu dana kasnije pojavio se Star Wars: Republic Commando. Lege Star Wars je bio posebno uspješan naslov iz tog perioda i smatralo se da će stvoriti nalet Legoiziranih verzija brojnih filmskih univerzuma od Harry Pottera, Marvela, Gospodara prstenova itd.). U međuvremenu je izašao KOTOR 2 koji je uspio održati momentum prethodnika s promišljenom pričom, ali iskustvom koje su relativno kvarili brojni bugovi.


Ukoliko ste čitali naš tekst o svim Star Wars igrama koje nikada nisu napravljene i čiji su projekti propali, znat ćete da ih je dosta u periodu između 2006. i 2013. godine. Dva dijela igre The Force Unleashed su bili tek utješna nagrada u tom periodu. Početkom nove decenije, tj. 2010. godine dobili smo Old Republic MMO koji još uvijek snažno stoji na Steamu (nedavno sam ga ponovo skinuo, da vidim je li se šta promijenilo). Bilo je to vrijeme premorenosti LucasArts što se očitovalo u njihovim proizvodima. Odličan period za promjenu, a ona je uslijedila u obliku akvizicije kompanije Disney. No, promjena nije uvijek promjena na bolje. Već sljedeće godine, ugašen je dio kompanije za video igre. Činilo se nemoguće da Star Wars može nastaviti dalje bez svog mjesta u svijetu video igara.



Ubrzo potom Disney je sklopio ekskluzivno partnerstvo s Electronic Artsom, koji su postali novim domom za stvaranje Star Wars igara. Barem u narednih deset godina od datuma potpisivanja 2014. godine. EA se odmah bacio na posao oživivši Battlefront serijal. Oba dijela ove igre pod palicom EA izgledaju nevjerovatno lijepo, ali nije imala srž kao mnogi drugi naslovi. Cjelokupno iskustvo je kvarila politika EA o naplati i potrošnji u igri, koja je dovela do pobune igrača. Relativno iskupljenje došlo je u obliku igre Jedi: Fallen Order razvojnog studija Respawn. Igrači će imati priliku da zarone u svijet koji je i vizuezlno lijep a koji donosi zanimljiv gameplay i priču. Do kraja ove godine treba da izađe Star Wars: Squadrons koja naizgled odaje počast starim klasicima kao što su X-Wing i Tie Fighter, igra koju su fanovi priželjkivali godinama.


Na kraju treba istaći kako Star Wars ima puno više dobrih igara negoli loših, a i ove potonje imaju ono nešto što nas zna privući bez obzira koliko se otimali tome. Franšiza je prošla kroz mnoga toga, a sve promjene koje je donijelo vrijeme uspjela je ukomponovati u svoje proizvode, dajući nam barem jedan ili dva naslova po kojima ćemo pamtiti tu deceniju. Ja pamtim KOTOR i Old Republic, za vas su možda neki drugi naslovi, što opet pokazuje koliko raznolik i širok katalog igara ima Star Wars.


Izvor: ign.com


   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com