Kratka historija Doom serijala



Doom Eternal izlazi ovih dana. Prije nego što dobijemo priliku da ga zaigramo i predstavimo pratiteljima portala, odlučili smo da vam predstavimo i kratku historiju Doom serijala.


Doom je svojevremeno izašao 1993. godine za tadašnji MS-DOS. Kreirao ga je id Software studio koji će kasnije ući u historiju kao kreatori prvog FPS-a (first person shootera). Kako je i sam suosnivač studija John Carmack potvrdio, inspiraciju je dobio preko sci-fi i horor filmova iz '80. godina, prvenstveno Aliens i Evil Dead 2. Ima smisla, zar ne? Pomiješajte ta dva filma i Doom je ono što ćete dobiti. Uticaj popularne kulture na nastanak igre ne završava samo tu. Ideju za naziv Doom Carmack je dobio iz filma The Color of Money gdje glavnu ulogu igra Tom Cruise.


Doom je izašao 10. decembra 1993. godine i istog momenta upisao svoje mjesto u historiju. Dizajn video igara je nešto po čemu će se id Software kasnije uvijek isticati. Carmack je prilikom razvoj Dooma studiju pomogao razviti novi software za 3D igre, pogotovo za Doom. U budućnosti će id Software postati poznat po razvoju novih softwarea za kreiranje vlastitih igara.


Iako je revolucionizirao gaming svijet, Doom je od samih početaka bio metom kritičara zbog pretjeranog nasilja. Carmack im je odgovorio: "Mogućnost da budete nasilni prema demonima koji prijete uništenjem čovječanstva vam daje dobar razlog." Upravo je Doom, uz još neke naslove kao što je Mortal Kombat, razlogom pokretanja ESRB-a (Entertainment Software Ratings Board), organizacije koja će ocjenjivati igre i određivati za koju su starosnu dob namijenjeni. Doom će kasnije dobiti ocjenu da je ista namijenjena za starije od 17 godina. To je bilo kada je Doom izašao za Super Nintendo. Ovo je ujedno predstavljao i prvi pokušaj Nintenda u oblasti grafičkog nasilja.


Ubrzo po izlasku prve igre, razvojni tim je počeo raditi i na nastavku koji je trebao biti isti duhom, ali veći i bolji. Radnja se u Doom II (1994.) odvijala na Zemlji. No, igra je relativno izgledala isto kao i njen prethodnik u pogledu grafičkih poboljšanja. S druge strane, struktura nivoa je bila složenija, a horde novih neprijatelja su sadržavale sve one koje ste ubijali u prethodnom dijelu, plus nove, naprednije i veće protivnike.


Početkom '95. godine, tim poznat pod imenom TeamTNT započeo je rad na naslovu TNT: Evilution čiji se zaplet odvijao na Jupiterovom mjesecu Io, a vrtio se oko UAC-a koji su nastavili svoj interdimenzionalni rad unatoč demonskim invazijama u prošlosti. id Software je uspio da stekne ovu imovinu, te je zadužio dvojicu developera iz tog tima, braću Daria i Miloa Casalija, da razviju i još jednu priču poznatu kao The Plutonia Experiment. Ove dvije epizode su kombinirane kako bi formirale gotov proizvod nazvan Final Doom koji je izašao 1996. godine za računare i PlayStation. Ovaj nastavak je, iako je fanovima nudio produžetak onoga što su zavolili, donio do sada neviđenu atmosferu koja je bila izuzetno dinamična od samog starta, a neprijatelji daleko snažniji i u mogućnosti da apsorbiraju velike količine štete prije nego ih uspijete uništiti.


Nakon trilogije pred studijem i razvojnim timovima je bio novi zadatak. Kako održati ovaj ritam i svježinu naslova kako bi dosegli novu publiku. Odgovor je ležao u Nintendu 64. Doom 64 je izašao u martu 1997. godine. Međutim, na igri je ovoga puta radio Midway Games, a id Software je u tom projektu vršio ulogu supervizora. Bez obzira na tu promjenu, Doom 64 je bio svojevrsni nastavak na prethodnike. Najveća promjena u ovoj verziji je bila ona grafička. Koriseći isti razvojni pogon Midway je igru grafički prilagodio Nintendu 64. Okruženje je u potpunosti bilo modelirano u 3D-u, dok su neprijatelji bili u 2D-u. Na sličan način je bio dizajniran Duke Nukem 3D. No, u odnosu na potonji naslov Doom 64 nije imao multiplayer, pa je i na tržištu prošao u sjeni ovog naslova.



Nakon ovog iskustva uslijedila je kratka pauza prije novog projekta. Ona je trajala do 2004. godine kada su izbacili Doom 3. On je bio dizajniran tako da bude Doom za novu generaciju koristeći se najnovijim grafičkim tehnologijama. Carmack se trudio da, osim dizajna svijeta u igri, efekte osvjetljenja i sjene podigne na novi nivo. Time je postigao da vrhunskim osjećajem stravične i užasne atmosfere Doom 3 bude ispred svoga vremena. I dok je igra još uvijek odisala starim i provjerenim receptom, ipak je svoje horor obličje stvarala osjećajima anticipacije i tjeskobe. Gradnji napetosti je dorpinosio i vrlo kvalitetno odrađeni zvučni aspekt.


Već sljedeće godine, igra je dobila i svoju ekspanziju u obliku Doom 3: Resurrection of Evil. Priča se odvijala dvije godine nakon događaja njenog prethodnika. Novi marinac ima zadatak da istraži neobičan signal koji ga vodi do artefakta koji budi pakao i pokreće potpuno novu invaziju. Iako su obe ove igre doživjele svoj uspjeh i na Xbox konzoli, nijedna od njih nije našla svoj put do Nintendo platformi.


Ubrzo nakon toga uslijedili su planovi za sljedeći nastavak, te je id Software 2007. godine najavio Doom 4. Carmack je u ovom dijelu planirao da se vrati korijenima igre koja bi više nalikovala Doomu II. Problemi s izlaskom ovog nastavka su počeli 2009. godine nakon što je Bethesda kupila id Software. Vijesti i razgovori o Doom 4 su nastavili da kruže gaming svijetom, ali 2013. je zvanično objavljeno kako se igra nalazi u razvojnom limbu i odatle ne mrda. Ovo je rezultiralo mnogim problemima u studiju, kako razvojnim, tako i emotivnim, zbog čega su u jednom trenutku čitav projekat počeli raditi ispočetka. Na kraju je čitav koncept Doom 4 odbačen.


U periodu od 2005. godine do otprilike trenutka kupovine Bethesde, id Software je radio i na širenju franšize na druge platforme. Jedan od tih pravaca je bio i razvoj spin-off projekata za mobitele i VR platforme, kao i naravno širenje u filmsku industriju. Prije smartphonea i velikih ekrana, id Software je u suradnji sa Fountainhead Entertainmentom kreirao čak tri naslova za mobitele: Doom RPG (2005), Doom II RPG (2009), te Doom Resurrection (2009). S druge strane, film Doom iz 2005. godine sa Dwayneom Johnsonom i Karlom Urbanom koji nije ostvario veliki finansijski uspjeh kao video igre.


Doom 64 i Doom 3 su bili sastavni dijelovi kontinuiranog razvoja franšize. Dok su oba pogodila određene vrhunce za serijal, fanovi su ukazivali na njihove propuste. id Software je prihvatio pažnju i povratne informacije svojih fanova, te ih odlučio iskoristi na razovju budućih naslova. Johna Carmack, dugogodišnji dizajner i osnivač kompanije, napustio je studio 2013. godine kako bi radio na Oculus VR. Naslijedili su ga, također, dugogodišnji suradnici Marty Stratton i Hugo Martin. Povratak korijenima je bio novi zadatak serijala. "Rock'n'roll. To je bila nekako naša inspiracija za sve.", rekao je Hugo Martin.


Od samog početka Martin i Stratton su znali da u modernu interpretaciju Dooma žele ubaciti upravo sve ono što je igrače privuklo prvim Doom igrama. Odbacili su dotadašnji rad na Doom 4 igri, iako u strahu da Bethesda možda neće prihvatiti taj smjer, što je Bethesda u potpunosti podržala.


Vizija direktora nove igre upravo je oslikavala Martinovu izjavu. Igra je u potpunosti bila fokusirana na brzu mehaniku trčanja i pucanje preko nadrealističnih i blistavih lokacija na Marsu i paklu uz pratnju heavy metal kompozicije. Boje su bile duboke i zasićene, a igrivost tečna i dinamična. Reboot Dooma iz 2016. je bio najbolji poduhvat koji su iz id Softwarea učini u dugo vremena. Igra nije samo nadogradila originalne naslove, nego je iskazala i nemjerljivo poštovanje samom porijeklu kao i fanovima. Brojni easter eggsi su se pojavljivali na svakom nivou, a mogli ste otključati i pikselizirani level.



Nakon ovog Doom reboota, svi su htjeli još akcije i Doom Slayera. U junu 2018. godine, Bethesda je na E3 sajmu najavila Doom Eternal. Iste godine je na QuakeConu prikazan i prvi gameplay koji je sve oduševio. Drugi dio će biti kao svojevrsni nastavak Doom II i odvijat će se na Zemlji. Međutim, Stratton i drugi su rekli kako oni s ovim nastavkom više ne prave Doom igru, već grade i Doom univerzum.


Čitavu energiju iza ovog projekta možete osjetiti u odličnim pjesmama Micka Gordona koji je radio soundtrack za obe ove igre. Doom Eternal stiže sutra, tj. 20. marta, a na Steamu ga možete kupiti za 60 eura. Doom iz 2016. je tri puta jeftiniji, kao i Doom 3, a Doom 64 možete zaigrati i besplatno.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com