Kratka historija Devil May Cry igara



Serijal Devil May Cry (u nastavku DMC) je prošao dug put od svojih početaka postavši jednom od najboljih video igara koje je Capcom kreirao. Prošlogodišnji DMC5 je postao najprodavanijim dijelom u serijalu sa preko dva miliona prodanih primjeraka.


U svojim ranim fazama DMC je izlazio ekskluzivno za PlayStation konzole, što znači da ga veliki broj igrača, vlasnika računara ili nekih drugih konzola, dugo vremena nije mogao igrati, osim u slučaju da nabave Sonyjevu konzolu. Sa serijalom sam se i sam upoznao tek kada je DMC sa četvrtim dijelom izašao i za računare. Prije toga, tačnije 2007. godine, DMC je izašao i kao anime serija koja se sastojala od samo jedne sezone, tačnije dvanaest epizoda. No, šta je to što je ovaj serijal učinilo tako uspješnim? Na to pitanje ćemo odgovoriti tako što ćemo vam u nastavku predstaviti kratku historiju ovog serijala.


Devil May Cry (2001.)


Prva igra Capcomovog serijala izašla je prije skoro dvadeset godina, tj. 23. avgusta 2001. godine. I premda su do tada postojale igre u kojima su borba i kombinovanje poteza bili u fokusu, Devil May Cry je to učinio na relativno svjež i originalan način. Prvenstveno je bila hvaljena zbog uključivanja prostorne borbe u 3D akcijskoj igri. To znači da je DMC službeno predstavio akrobatske duele u zraku pri čemu na neprijatelju izvode niz kombinacijskih napada koji vam donose ogroman broj poena. Za razliku od nekih drugih igara, DMC je potpuno izgrađen na tom području. Igrači neprestano koriste brojne kombinacije tipki kako bi Dante sa svojim oružjima i mogućnostima izveo stilski što zanimljivije udarce. Međutim, ovaj fokus je Capcom odveo od srži igre, pa su joj mnogi zamjerali na relativno slabom zapletu te nedovoljno kvalitetnom razvoju likova. Ipak, igra je zabilježila ogroman uspjeh, zbog čega je nastavak bio skoro pa neminovan.



Devil May Cry 2 (2003.)


Tri mjeseca su bila potrebna da se DMC2 po izlasku proda u oko 1,4 miliona primjeraka. Ali, neka vas brojke ne zavaraju, pošto ovaj naslov danas stoji kao najgorom DMC igrom (a mnogi su se žalili na DMC reboot iz 2013. godine). Inovativnost uvedena s prvom igrom, ovdje je postala blijedom i žalosnom kopijom. Sva oružja su bili mačevi s određenim varijacijama, a potezi su bili i više nego bezlični. Sistem glavnih protivnika je, također, bio manje kreativan neoli u prethodnoj igri. Primjera radi, jedan od glavnih protivnika je demonski helikopter, ali ga ništa ne izdvaja od drugih generičkih neprijatelja koje susrećete tokom prelaska nivoa.


Unatoč lošoj igrivosti i drugim problemima, DMC2 je uveo mnoge druge funkcije koje će kasnije postati standardnim u serijalu. Mogli ste igrati sa različitim likovima, otključavati odjeću za svakog od njih, opciju za brzu promjenu oružja itd.



Devil May Cry 3: Dante's Awakening (2005)


Nakon svakog promašaja, potrebno je određeno restartovanje, neki novi početak. Za DMC serijal to je bio Dante's Awakening. U toj igri smo pratili mlađu verziju Dantea. kao 18-godišnjaka tokom njegovih prvih dana lova na demone. Glavni fokus priče je na Danteu i njegovim pokušajima da zaustavi njegovog brata blizanca Vergila. Stil igre je više negoli u prethodnim dijelovima bio fokusiran na akciju, pa čak i u samim scenama između nivoa.



Devil May Cry 4 (2008.)


Razvoj nove DMC igre značio je i prelazak na novu generaciju konzola. PlayStation 3 i Xbox 260 su taman počeli sa svojom vladavinom tržištem konzola, pa su programeri koristili Capcomov Multi-Threat Framework engine kako bi igra postizala odlične performanse i vizuale na ovim konzolama. Osim toga, DMC je po prvi put uporedo izašao i za računare. No, promjenama još uvijek nema kraja. Glavni lik igre više nije bio Dante, nego Nero, mladi vitez opremljen vatrenim mačem, dvocijevnim revolverom te demonskom rukom nazvanom "Devil Bringer". Potonja mogućnost je igračima omogućima još veću i bližu interakciju sa okolinom i neprijateljima, omogućavajući još spektakularnije kombinacije u borbi.


Nero je, osim toga, ključna figura koja bi trebala igrače uvesti u sistem igre na najlakši mogući način, prije nego što preuzmete igranje sa Danteom u drugom dijelu igre. Danteovi potezi su zahtjevali malo kompleksniji sistem koordinacije zbog dostupnosti različitih stilova. Sve ovo je Capcomu donijelo veliki uspjeh jer je DMC4 bio prodat u dva miliona primjeraka. Mnogi su igru cijenili zbog njenih performansi, izuzetno dobre grafike, lakoće igranja, ali su joj zamjerali iste stare boljke u obliku tempa priče, repetetivnosti i slabo razrađenih likova.



Devil May Cry (2013.)


Već spomenuti naslov je trebao da u igru ubaci neke stilove igranja sa Zapada i tako proširi publiku. Capcom je u to vrijeme započeo sa suradnjom sa stranim studijima, tj. onima sa evropskog i američkog kontinenta, kako bi stekao veći globalni finansijski uspjeh. Te intencije su ih navele na studio Ninja Theory koji je stekao hvalospjeve i uspjeh sa igrom Heavenly Sword and Enslaved.


Novi DMC je svojevrsni remake/reboot trećeg dijela, tačnije i ovdje pratimo mladog Dantea koji svoj pobunjenički duh ispoljava partijanjem po noćnim klubovima. Režiser igre iz studija Ninja Theory, Tameem Antonia je želio da igra bude malo više nalik holivudskim filmovima. Rezultat je bio takav da je igra imala nešto više karakterizacije, dublji odnos s Vergilom; odlično dizajnirana okolina, stil boja, nešto racionaliziranija borba i kvalitetna gluma kupili su sve pohvale. S druge strane, čitava priča oko Dantea i njegovog postanka onakvim kakvim ga znamo je bila čudna, neusklađena, te je ista naišla na jako velik otpor. Tako velik otpor da se igra prodala u upola manje primjeraka negoli njen prethodnik.



Devil May Cry 5 (2019.)


Na ovaj smo nastavak čekali jako dugo. Jedanaest godina dugo. DMC5 je nastavak na četvrti dio, i odvija se nekoliko godina nakon događaja iz prethodnika, što znači da su i Nero i Dante opet tu sa nama. Sparde više nema, a ni Nero nema više svoje demonske ruke, no to ne znači da nećete biti podvrguti satima vrhunske hack'n'slash avanture.


DMC5 je, srazmjerno grafičkim dostignućima današnjeg doba, jedna od najboljih vizuelnih poslastica i definitivno najbolja u serijalu. Borbe izgledaju mnogo bolje, zabavnije su, priča je u mnogo čemu namjerena za stare fanove igre, iako je nije teško pratiti i shvatiti ako vam je prvi put da je igrate. Možda smo je čekali jako dugo, ali čekanje se na kraju isplatilo i sa razlogom je možemo smatrati jednom od najboljih video igara iz 2019. godine.



   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com