Kako je Fallout 76 tajno najbolji Bethesdin Fallout naslov!



U ovom osvrtu ne želim ponavljati šta su sve loše govorili o igri, ima more takvih članaka, i ako čitate ovaj, vjerovatno ste ih i sami svjesni. Nemam vremena da govorim o manama ove igre, ali ću potvrditi samo da ih, kao i svaka igra na svijetu, i ova ima. Nemam vremena jer namjeravam da govorim o njenim vrlinama. Nakon par stotina sati igranja, mogu potvrditi da je ovo najbolja Bethesdina Fallout igra, i njene vrline daleko prevazilaze njene mane. Bilo je to ljeto 2019. kada se činilo da ću ostati kod kuće cijeli vikend, budući da su mi otkazani svi planovi. Surfajući po netu iz dosade, naletio sam na vijest da je Fallout 76 trenutno na popustu te da je čitav predstojeći vikend besplatan za igranje. Taman rekoh, zadovoljno trljajući ruke. Sve što sam do tada znao o igri bilo je da je loša. Mnogo sam čitao i gledao o igri jer me zanimala, volim Bethesdine RPG-ove, ali što sam više istraživao to mi se sve činila gorom. Razočarenje, mnogi su pisali, a i ja sam to osjećao.


Ako imate živaca i vremena dopustite da vam opišem detaljnije:


Prelijepa Appalachia


Fallout 76 je (u trenutku pisanja) najljepši Bethesdin RPG. Posjeduje najsofisticiraniji engine, koji omogućuje mnogo kompleksnije modele i teksture, ali i osvjetljenje, atmosferske efekte i sl. U besplatnom DLC-u Wastelanders, Bethesda osvjetljenje gura još dalje i igra zaista izgleda prelijepo. Ja nisam tip koji pravi screenshote u igrama, ali Photomode ove igre sam koristio mnogo puta. Pomaže to što onda igra koristi vaše screenshote za loading screen ali znajte da sam mnogo puta ostao bez daha posmatrajući prizore što igra nudi. Svijet ovog Fallouta nije samo lijep nego i raznovrstan, iako ne zvuči tako. Iako se zove Wasteland, daleko je od pustare. Svijet Appalache je bogat raznovrsnim terenima i objektima, eksterijerima i interijerima, i apsolutno nagrađuje istraživanje. Prileženi screenshoti iz igre su svi moji, hvala lijepo.


Ogromna Appalachia


Igra se dešava u manje poznatoj regiji istočne Amerike koja je smještena negdje između New Yorka i Alabame. Mapa igre je ogromna, zasigurno najveća u Fallout serijalima, ali ne radi se samo o metrima kvadratnim. Ovo je, također, najgušće istačkana mapa, tako da na svakom koraku možete naletiti na nešto novo. Igra je plodno tlo za istraživanje kao rijetko koja igra. To je nešto što Bethesda konzistentno radi dobro u svojim igrama i ovdje su svoj zanat usavršili do najvišeg stepena. Bethesda zna odlično ispričati priče kroz okruženje puno detalja i intrigantnih kutaka koji će bez razočarenja nagraditi igrača ako se odluči da ih obiđe.



Narativ i atmosfera


Kada je Todd Howard na predstavljanju igre rekao da će ona biti multiplayer i neće imati NPC-ove, mnogi su to dočekali sa gađenjem, uključujući i mene. Ne samo da su njihove igre odlična singleplayer iskustva, ali da igra nema drugih likova sem igrača?! To zasigurno znači da ova igra nema priču... što znači da ostaje samo mehanička igra. Međutim mislim da je ovo ključna tačka koju su iz Bethesde loše iskomunicirali. Igra je zapravo veoma bogata singleplayer sadržajem i pričom, samo je način pripovijedanja promijenjen. Ova igra svoju priču govori kroz tekstualne i audio dnevnike koje su ljudi ostavili sa sobom. Naime, u ovom Falloutu naš Vault se otvara veoma rano, a svi stanonvici su misteriozno nestali. Na nama je da otkrijemo kako i zašto, ali ono što se meni itekako sviđa jeste efekt i atmosfera koju ovakva priča pravi.



Osim pokojeg robota koji još uvijek radi, sve informacije dobijate kroz dnevnike, ponajviše audio zapise ljudi koji su nekada živili ovdje ostavili za sobom. Negdje sam čuo da igra ima više snimljenog audio sadržaja od svih Fallout igara zajedno, i to mogu da povjerujem. Iako imamo veoma zanimljivu ali jednostavnu „main quest“ priču, ono što je ovdje zanimljivo je gomila kratkih priča koje su sve posebne na svoj način. Nisam tip igrača koji voli da čita u igrama ali svaki terminal na koji sam naišao u igri sam i pročitao. Ovo je meni dokaz koliko je kvalitetno pisanje u ovoj igri, ali ne želim vam davati primjere jer ne želim vam ništa spojlati u nadi da možda i sami to iskusite. Ali mogu vam reći da većina tih priča govori o tome kako su razni ljudi na različitim mjestima u igri živili i kako je izgledao njihov život prije katastrofe. Zatim mnogi opisuju zemljotres, buku ili svjetlost u daljini i imamo uvid u to kako se njihov život naglo transformiše. Heroji, pljačkaši, tajna društva, državne paranoje i korporacijske pohlepe. Ima tu dosta teških, ozbiljnih i dirljivih priča ali i onih misterioznih pa i komičnih. Ono što je genijalno kod ovog pristupa jeste atmosfera koju ovaj način pričanja pruža. U ovoj verziji Fallouta se stvarno osjećate napušteno i usamljeno, stvarno osjetite postapokaliptičnost svega, i veoma je emotivno slušati ove ispovijesti. Međutim ako i dalje niste ubijeđeni, Wastlanders DLC dodaje NPC likove, naseljenike iz udaljenih mjesta koji su nakon nekog vremena došli u Appalachiu, tako da ako vam je to toliko bitno, sada imate najbolje od oba svijeta, što bi rekao Englez.

Mnogoigraštvo


Zar nismo svi u jednom trenutku igrajući Bethesdine RPG-ove pomislili, ovo je cool, ali šta kad bih mogao ovo igrati zajedno sa prijateljem? Možda nam se i nije svidila ova pomisao, ali htjeli to ili ne Fallout 76 to pruža. No, ne bojte se, igra je skoro po svemu i dalje singleplayer. Najbitnije, sve u igri možete dostići i postići sami, i niko vam ne treba. A ako baš mrzite što neko drugi ima u vašem svijetu, obradovat će vas činjenica da Fallout 76 serveri podržavaju svega 24 igrača i ako ste obratili pažnju dok sam opisivao koliko je velika Appalachia, shvatit ćete da možete igrati satima i satima a da ne naiđete na drugog igrača.



Ako se ipak sretnete, iznenadit ćete se koliko je community ove igre zapravo prijatan. PvP je ovdje dosta obeshrabren, tako da nemojte misliti da ćete morati trpiti napade drugih igrača. Moje iskustvo je da igrači isključivo pomažu jedni drugima. Nikada mi se nije desilo da me neko napadne, ali jeste da mi neko priskoči u pomoć ako se borim, a dešavalo se i da mi igrači većeg nivoa donesu municije, hrane, lijekova i drugih zaliha. Ako se ipak odlučite iskusiti multiplayer, postoje mnogi aspekti i sadržaji igre koje možete istražiti, i bolji su za iskusiti s drugima, ali opet, nemam vremena da ih sve ovdje navodim.



Preživljavanje, kampiranje i kraftovanje


Ovo su neki od aspekata igre koji su nam donekle poznati iz drugih Fallout igara. U Fallout 76 su svi doživjeli novi procvat. Preživljavanje ovdje je tzv. soft survival, i ne traži mnogo od vas - treba vam hrana i voda, i oboje je relativno lako naći ili napraviti. Igra nikada ne smara ovim barovima, i lako ih možete popuniti. No, oni su tu i iziskuju od vas taman toliko da ipak osjetite malo tog postapokaliptičnog preživljavanja da se uživite bolje, pogotovo jer je inventory ovdje veoma mali pa se treba ipak malo zamisliti šta nositi sa sobom. Kamp je novost iz Fallouta 4. Imate svoje neko kvazi-naselje koje onda možete oblikovati kako vam odgovara. Ne znam ko želi da igra Sims u Fallout-u ali ja nisam fan.


Međutim C.A.M.P. sistem u Falloutu 76 radi na zanimljiviji način. Ovaj put možete ponijeti sa sobom svoj kamp, samo pritisnete dugme i on se teleportira gdje god želite na mapi dok god nije previše blizu nekom tuđem kampu ili važnom objektu u igri. Ako ne želite da se bakćete kampom (kao recimo ja) to je sasvim u redu, on će vam i dalje biti koristan. Ovdje možete napraviti minimalno ono što vam treba, Stash gdje možete ostaviti višak stvari, krafting stolove gdje popravite ili pravite opremu, i eventualno krevet i par zidova da možete da se izliječite. Budući da je svijet igre toliko prostran ova opcija je veoma zgodna pogotovo jer se u ovoj igri fast-travel plaća u Caps-ima. Kamp je uvijek besplatan i uvijek se možete fast-travel-ati do njega. Što se kraftanja tiče njega, također, možete koristiti malo ili nikako ukoliko vas to zamara. Da, život će biti lakši ako koristite sve pogodnosti oblikovanja vaše opreme ali može se sasvim pristojno igrati ako samo koristite ove mehanike da popravljate svoju opremu.



Mehaničar Todd


Mehanike igre su veoma zanimljive i ovdje bih mogao dati mnogo primjera da opišem do kojih su sve detalja dizajneri igre išli da bi igra bila što zanimljivija, ali zbog obima teksta dat ću vam samo jedan primjer za kraj. Radi se o sistemu napredovanja, to jeste, levelanja u igri. Svima nam je poznat Fallout-ov S.P.E.C.I.A.L. sistem statistika koji i ovdje funkcioniše isto. Do 50. nivoa odabirete gdje da se specijalizirate na ovoj osnovi. Novina je fenomenalni perk sistem u vidu karata. Svaki put kada dobijete nivo, osim što dobijete novi nivo atributa koji odaberete sada dobijete na izbor i jednu perk kartu koju možete uložiti u taj atribut. Ove karte vrijede različite količine poena zavisno od snage (između 1 i 5 npr.), tako da, recimo, ako imate 8 uloženih poena u S (Strength) atributu, možete toliko poena karata ubaciti u njega, recimo jednu od 3, dvije od 2 i jednu od 1 poen.


Karte su stvarno raznovrsne i zanimljive te pružaju mnoge opcije i izbore. Još jedan aspekt ovog sistema jeste da ove karte možete mijenjati, izbacivati stare i stavljati nove kada god želite. Nakon 50. nivoa prestajete dobijati Special poene za atribute ali nastavljate dobijati ove karte, tako da vaš lik više ne dobija na snazi ali dobijate na opcijama i raznovrsnosti. Recimo možda dobijete karte koje vam omogućuju bolje popravljanje opreme. Te karte možda ne želite na početku kada vam treba svaki poen za borbu, ali kasnije ih možete uzeti i samo ih staviti kada popravljate nešto i poslije toga ih opet zamijenite. Šlag na ovu tortu je što svakih 5 nivoa dobijete „booster pack“, 5 komada random perk karata dodatno na ono što bi ste regularno dobili, tako da imate nešto više opcija i možete eksperimentisati sa nekim stvarima koje nužno možda ne bi odabrali. Ovaj booster pack je takva radost, i prelijepo je prikazan u igri u vidu nekog starinskog pakovanja sličica, čak dobijete i žvaku koju možete iskoristiti u igri da smanjite glad neko vrijeme i papirić sa nekom lošom šalom.



Za kraj


Ako ste pročitali ovo sve, hvala vam i čestitam. Tekst je pisan kada je Fallout 76 dobio Wastelanders DLC od 70 gigabajta, koji donosi tonu novog, besplatnog sadržaja. Osjetio sam potrebu da napišem ovaj tekst jer imam mnogo toga da kažem, pogotovo jer je tolika razlika između mog iskustva i generalnog dijaloga oko igre. Nadam se da, ako ništa drugo, sljedeći put kada igra bude imala besplatni testni period... možda joj... date... šansu? Mislim da se nećete pokajati ako volite Fallout ili ovaj žanr uopšte.

Do tada, pozdrav od mene i Fealine iz Appalache. Country road, take me home...



Autor: Kenan H. Omerović

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com