Horor filmovi u najboljem izdanju: 2019. godina najuspješnija u posljednje četiri decenije



Na E-voluciji smo proteklih mjeseci dosta pisali o hororima. Pogotovo tokom perioda uoči Halloweena. I to s razlogom. Naime, 2019. godina je, kada su u pitanju filmovi ovog žanra, najuspješnija u posljednje četiri decenije. Horor filmovi su ove godine ponovo podsjetili šta to znači dobar i kvalitetan horor sa blistavom pričom koja nužno ne podliježe klišejima i jump scareovima.


Stranica Rotten Tomatoes objavila je statističke podatke njihovog kritičkog generatora i trenutno, svega dvije sedmice prije kraja godine, horor filmovi, svi zajedno, imaju rezultat od čak 63%. Treba napomenuti da se u ovu statistiku ubrajaju samo filmovi koji su imali svoja prikazivanja u kinima širom svijeta. Filmovi namijenjeni samo za DVD i digitalnu prodaju nisu ubrajani. S druge strane, 63% uspješnosti je nevjerovatan uspjeh za filmove ovog žanra, jer statistički gledano, još od '80. godina nijedna godina nije imala niti približan uspjeh.


Za one koji ne znaju kako Rotten Tomatoes funkcionira i odakle brojke stižu: rezultat za neki film se postiže skupljanjem filmskih kritika, te se izračunavanjem postotka pozitivnih kritika dobija konačna brojka (ako 7 od 10 kritičara preporučuje film, ta je brojka 70% za film). Prema tome, filmovi na Rotten Tomatoesu koji imaju rezultat od 60% pa naviše, postižu pozitivan rezultat (Fresh), a svi oni koji imaju manje negativan (ili Rotten) rezultat. Prema tome, sa 63% uspjeha, horori prvi put ove godine, unazad nekoliko decenija, imaju pozitivan konačni rezultat.


I uistinu, 2019. godina je donijela jako mnogo kvalitetnih horora. Najveće zasluge za ovaj uspjeh imaju filmovi kao što su Us, Crawl, Ready or Not, Midsommar koji su oduševljavali ne samo gledatelje, već i kritičare. U žanru kao što je horor, ponovni pristupi nekim klasičnim filmovima nerijetko prolaze neslavno, ali ove godine su i oni znali iznenaditi. Nove verzije Child's Play, Pet Sematary, kao i drugi dio ekranizacije Kingovog It, imali su većinom pozitivne reakcije.



Rotten Tomatoes se zbog toga zarovio u svoju arhivu horora, te su izvukli podatke o preko 600 horor filmova koji su od '80. godina do danas imali široki promjer prikazivanja (minimalno 600 kino dvorana). Tim su postupkom došli do cifre da svi horori u protekle četiri decenije imaju ukupni iznos od 43,8% uspješnosti, a čak više od 400 filmova s te liste ima negativan kritički reultat. Za svaki uspješan film kao što su Green Room, The Descent, The Thing, i Scream 2, postoje barem dva filma kao Jaws: The Revenge, House of the Dead, I, Frankenstein, Godsend, The Roommate, i Dream House koji će smanjiti ukupni rezultat. Ipak, ova statistika važi samo za četiri posljednje decenije, s obzirom na to da Rotten Tomatoes nema bazu podataka koja seže tako daleko.


Zanimljivo je istači kako su negativnom rezultatu proteklih decenija doprinosili filmovi koji će u godinama što slijede postići kultni status. Anaconda, Halloween H20: 20 Years Later, The Faculty, Idle Hands, Blade, Deep Rising, The Relic, The Mummy, Lake Placid, te Event Horizon su filmovi koji su i dan danas među omiljenim hororima, a svojevremeno su po izlasku imali negativan postotak kod kritičara, a neki i kod publike.


Ipak, '80. godine su bile najbolja decenija za horor, čiji je prosjek tek nešto veći od 50 %, ali je i dalje dovoljno dobar u odnosu na sljedeće tri decenije: '90. imaju 43,6%, prva decenija novog stoljeća jako niskih 32,2%, te protekla decenija 47,1%. Naravno, '80. godine su stvorile brdo klasičnih i kultnih horora koji će se bezbroj puta bezupješno pokušati rekreirati tokom sljedećih decenija: A Nightmare on Elm Street, Near Dark, The Fly, The Thing, i Fright Night su samo neki od filmova.


Ove godine su filmaši, izgleda, napokon pronašli recept za uspješno rekreiranje starih filmova, kao i uspješno stvaranje nastavaka. Originalni horori su, bez sumnje, najuspješniji filmovi u ovom žanru: Us, Doctor Sleep, The Lighthouse, i Scary Stories to Tell in the Dark; ali treba spomenuti kako su golemi značaj imali i već spomenuti nastavci. Annabelle Comes Home je jedan od primjera gdje film, koji je još jedan od nastavaka u nizu iste franšize, uspijeva postići izniman uspjeh i kritički i finansijski. S druge strane, uvijek ćete naći loše filmove, štaviše čak i neki već spomenuti naslovi mnogima nisu odgovarali, ali i u tom segmentu 2019. godina briljira. Prema podacima s Rotten Tomatoesa čak 10 najgorih horora imaju zajednički rezultat od 46,3 %, što je je jako visoko u odnosu na protekle godine.



Na kraju treba istaći kako su veće šanse da ćete naići na loš horor film negoli na onaj dobar. Horor je takva vrsta popularnog žanra koji je velika žrtva masovne produkcije, zbog čega bi broj od 63% bio daleko manji kada bi se u obzir uzimali i naslovi s manjom kinematografskom rasprostranjenošću, te naslovi koji idu direktno na DVD ili digitalnu prodaju.


Sve u svemu, ova informacija svim fanovima pruža određenu dozu optimizma da bi sljedeća decenija mogla biti jako uspješna za horore. Nova generacija horora je stigla s nominacijom Peeleovog Get Out za Oscar, a za manje od dvije godine kasnije već možemo da vidimo plodove te generacije. I definitivno se veselimo novim projektima koji će nas oduševljavati i prepadati u godinama što slijede.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com