Arkansas: Komunikacija kao ključ uspjeha, ali i razdora!



Arkansas je dugometražni prvijenac Clarka Dukea kojeg znate po njegovoj glumačkoj karijeri u komedijama Hot Tub Time Machine, Kick-Ass, Superbad, i serijama The Office, te Two and a Half Men. Međutim, iako bi se moglo očekivati da će njegov režiserski debi nastaviti pravcem pomenutih filmova, Duke donosi film sa druge strane filmskog spektra. Arkansas je kriminalistički triler koji prati dva mlada dilera droge, Kylea (Liam Hemsworth) i Swina (Clark Duke). Oni rade za misterioznog dilera imena Frog (Vince Vaughn), kojeg nikada lično nisu vidili niti upoznali, a nakon što stvari krenu naopako, njih dvojica će pokušati da nastave s poslovanjem kao da se ništa nije desilo.


Tip filmova kakav je i Arkansas, pogotovo oni koji se odvijaju na američkom kontinentu, uvjetovani su prostorom. Južni i centralni dijelovi Amerike nužno će sa sobom donijeti sliku country dijela američkog društva. Ona sa sobom nosi i specifičnu atmosferu, karaktere i stil pripovijedanja. Lično volim ovaj tip filmova koji su ispunjeni zujanjem cvrčaka, škripanjem stolice na ljuljanje što stoji na drvenoj terasi, dok zvuk country muzike šuštavo dopire iz tranzistora na prozoru kuće.


Od samog početka filma, prisutna je određena tarantinovska stilizacija. Otkriva je, prije svega, podjela filma na dijelove. Arkansas se sastoji od pet narativnih dijelova koji skaču iz sadašnjosti u prošlost i opet nazad, da bi se spojili na vrhuncu filma i donijeli kakav takav zaključak. Iako nisu prisutni u svakom dijelu, spomenuti dvojac, Kyle i Swin, su centralne figure filma. Kyle je ozbiljan i povučen lik koji poštuje naredbe nadređenog, dok je Swin relativno opušten, te u skladu s Dukeovom glumačkom karijerom, služi kao blagi comic relief.



Karakterizacija likova je relativno siromašna, pogotovo kada je riječ o Kyleu, ali dijalozi su kvalitetno odrađeni. Duke, koji je radio i na scenariju, ne koristi previše ekspozicije. To je odlična vijest kada imamo na umu i činjenicu da je u film uključena i naracija. U ovom slučaju, ona nam može poslužiti u dvije svrhe: prva je da shvatimo iz čije tačke gledišta posmatramo događaje u filmu, a druga je uvid u psihološki razvoj lika. Ovo su segmenti koji, za jedan prvijenac, funkcioniraju na blistavom nivou i za svaku su pohvalu. Najblistaviji dijaloški momenti se odvijaju kada je u filmu prisutan Bright (John Malkovich). S obzirom na tarantinovski izgled, dijalog igra jako bitnu ulogu u razvoju narativa. Kao takav on neprestano mora biti djelotvoran i uticati na pažnju gledatelja, što Arkansas donekle i uspijeva. Uloga dijaloga je u filmu dovedena i do drugog nivoa, s obzirom da njegova sama upotreba prilikom dilanja droge, odnosno komunikacija i nedostatak iste dovode i do glavnog problema u narativu, što mi je lično bio blistav trenutak filma.


Postoje dvije stvari koje će svakom gledatelju negativno uticati na iskustvo gledanja filma Arkansas. Prvi je muzička pozadina. Filmovi ove vrste dosta ovise o izboru muzike koja će dočarati atmosferu tog dijela svijeta. Samo pogledajte film Hell or High Water. Pola tog filma odlazi na odličan izbor muzike i originalnu kompoziciju Nicka Cavea. Tarantinovi filmovi su, također, poznati po svojoj muzici. Arkansas neće biti poznat po tome. Prije svega jer izbor ambijentalne muzike, iako nije tako loš, postaje strašno iritirajući zbog njenog konstanog ponavljanja. Primjera radi, uvodni zvuk, koji ide i tokom prikazivanja logoa produkcijskih kompanija, trajat će barem još pet minuta unutar filma, a onda će se ponoviti isto tako barem još tri ili četiri puta. Dodatnu iritaciju stvorit će i loše uređivanje zvuka koje će u nekoliko navrata jednostavno pojačati svoj volumen do zaglušujućih visina.



Druga stvar na koju sam posebno obratio pažnju, a koja mi je blago išla na živce jeste rad sa kamerom tokom segmenata iz prošlosti. Pošto film tek kasnije pokazuje koliko se u prošlost vraćamo, to vremensko putovanje se očituje mutnom slikom. Dosta filma se odvija u zatvorenim prostorima s navučenim žaluzinama, mrežom ili nečim slično, a izvor svjetlosti je prirodna sunčeva svjetlost. Iako to u teoriji zvuči odlično, u filmu Arkansas izgleda kao da je okvir kamere zahvatio val vruće pare i zamaglio objektive. Čitava dva segmenta bivaju urađena u tom stilu, što je možda izgledalo kao dobrom idejom, ali jednostavno smeta oku gledatelja.


No, nijedan od ova dva razloga ne treba uzeti za veliko zlo. Duke je kreirao jedan lijep prvijenac koji svakako vrijedi pogledati, pogoto ako ste fanovi ovog stila filmova. Ruralno okruženje, jezik i stil ponašanja, country muzika, pick-up vozila, vlažno vrijeme i najezda cvrčaka, to su elementi koji će vas odvesti u svijet droge koji će vas zabaviti za jednu noć. Arkansas je kvalitetan prvi pokušaj mladog režisera, s nekoliko blistavih trenutaka, koji vam se neće urezati u pamćenje, ali svakako će odigrati svoju ulogu kod svakog gledatelja.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com