6 Underground: Michael Bay i Ryan Reynolds kao provjerena formula za spektakl!


Michael Bay je odlučio da odmori od Transformera. Sve je izglednije da u sljedećim projektima o robotima Bay bude samo u ulozi producenta. To mu daje priliku da radi na nekim drugim projektima. Njegov film 13 Hours iz 2016. godine ispostavio se pravim malim hitom koji niko nije očekivao zaradivši usput i jednu nominaciju za Oscar u kategorijama za zvuk. Kako god, Michael Bay je u posljednje vrijeme radio na svom novom spektaklu - 6 Underground. Riječ je o još jednom akcijom nabijenom filmu u kojem glavnu ulogu igra Ryan Reynolds. Potonji je od prvog Deadpoola postao traženom robom za tip filmova koji miješaju akciju i komediju (The Hitman's Bodyguard, Hobbs & Shaw, Free Guy), što ga čini savršenim izborom za Baya.


6 Underground prati ekipu od šest članova koji rade neovisno od svih tajnih agencija na svijetu. Članovi tog tima su, na čelu sa Reynoldsom, za ostatak svijeta mrtvi, zbog čega im je nemoguće ući u trag. Cilj njihove organizacije je borba za slobodu tamo gdje je ona potrebna, koja uključuje eliminaciju mafijaša, agresora i diktatora. Njihova misija u filmu je eliminacija Rovacha Alimova, diktatora iz Turgistana. No, borba protiv privatne vojske je možda prevelik zalogaj za šesteročlanu ekipu.


Ono što na prvi pogled izgleda kao generičan narativni slijed ne odlazi dalje od svog prvog dojma. Treba istaći kako priča filma počinje tek nakon otprilike pola sata, jer tokom tih prvih minuta gledatelji sudjeluju napetoj trci kroz uske ulice Firence. Ova utrka u značajnoj mjeri i postavlja ton filma u nastavku. A u tih pola sata filma sadržana je sva filmska estetika Michaela Baya. Naravno, njegov glavni adut ne treba niti spominjati, jer je praktično govorenje o eksplozijama postalo klišej koliko i njihova upotreba.



6 Underground u svojoj osnovi nastoji biti poput hibridne tvorevine filmova kao što su Fast & Furious i noviji Mission Impossible nastavci. To znači da ćete kako film bude odmicao letjeti s jedne lokacije na drugu, s time da prikazane lokacije nekada neće imati veze sa lokacijom na kojoj tvrde da jesu (Las Vegas), a sve to u svrhu postavljanja špijunske šeme zarad efikasnijeg rješenja misije. Na tim relacijama odvijat će se i razvoj likova. Ovaj element je oduvijek problematičan u filmovima Michael Baya. Prije svega on je minimalan, tek pokazan na trenutke, poput bliceva i flashbackova. Na isti način se razvija i odnos među likovima. Sve što likovi govore i rade podređeno je dvjema stvarima: prva je humor koji nerijetko nije uopšte smiješan, iako ima zanimljivih trenutaka; druga je zadatak, misija i slično.


Emotivni razvoj likova se dešava na trenutke, a potaknut je opasnošću proteklog zadatka, ali isti ubrzo kao da nestaje, da bi novi nivo karaktera lika praktično uskrsnuo već na sljedećem zadatku. Ovo je pogotovo slabo odrađeno kada je riječ o liderskoj ulozi, onoj koju igra Ryan Reynolds. Svi drugi likovi imaju koliko toliko solidan razvoj, premda nedorečen i tanak, ali bez obzira prisutan, dok Reynoldsov lik dosta zaostaje. Neke temeljne karakteristike lika su otkrivene, ali emotivne i psihičke motivacijske snage ostaju skrivene ili nedorečene. Međutim, ovo je boljka svih akcijskih filmova kada imamo grupu: jedan lik jedna karakteristika; tako da ovo nije veliki deal breaker.



Michael Bay je karakterističan režiser i u njegovim filmovima sve podliježe jednom elementu: spektaklu. On i kada želi reći nešto duboko (tipa bombardovanje sarinom je nehumano) on to radi uz spektakl. Njegovi filmovi, čak i kad ne treba, odišu epikom i motivacijskim patriotizmom. 6 Underground barem pola svog vremena troši upravo na takve scene. No, to ga ne čini lošim režiserem, to samo ističe vrijednosti koje su njemu drage. I to je to.


S druge strane, Michael Bay je režiser koji se primarno fokusira na akciju kao sestrom spektakla. I to je segment koji je doveo do perfekcionizma. 6 Underground obiluje akcijom, štaviše akcija je sve što taj film jeste. Ako tražite nešto drugo, što akcija nije, onda definitivno gledate pogrešan film. 6 Underground nije spektakularan kao Mad Max, nije dubok kao južnokorejski naslovi, ali to ne znači da je išta slabiji od njih. Svaku akrobaciju, svaki specijalni efekat, svaku eksploziju treba poštovati, jer je u njih uloženo mnogo truda i organizacije, a prije svega izgledaju jako dobro.


Mnogo puta je govoreno o tome, a i ove godine se, uoči sezone nagrada, često govori kako su kaskaderi i ljudi koji rade na ovim projektima marginalizirani. Rijetko koji će vam kritičar opisati svoje divljenje prema kaskaderskom poslu. Ovaj film vam, kao i Mad Max, daje jako lijepu sliku o tome kako je ovo, ne samo zahtjevan, već i bitan posao o kojemu ovisi barem 50% snimljenih filmova. 6 Underground je u tom smislu blistavo dobar film.



Moj jedini problem koji imam jeste problem koji imam sa svim filmovima Michael Baya jeste njego ritam i stil snimanja, tj. upotreba kamere. Njegovi filmovi se odlikuju naročito dinamičnim pristupom snimanja, gdje sve djeluje kao da ide na traci, uz mnogo rezova, a scene rijetko kad bivaju duže od nekoliko sekundi. To sve ne bi bio veliki problem da njegova kamera miruje. Bayeva kamera iz ruke trza, drhti, a sve to dok prati svaki pokret likova, što lično mislim da ne bi trebao raditi. Rezultat tome je da nerijetko neke scene bivaju mutne ili nejasne, a gledatelju od njih bude mučno i vrtoglavo.


6 Underground nije film kakav do sada niste imali prilike vidjeti, ali jeste film koji zaslužuje gledanje. Netflix zna kakva je demografska skupina njegovih korisnika i s ovim filmom on istima pruža ono što im je potrebno: zabava nakon teške sedmice na poslu. I to ćete s ovim filmom dobiti. Ryan Reynolds je postao provjerena formula, tako da u nju ne treba sumnjati, čak i kada je Michael Bay u pitaju.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com