Životne lekcija kojima nas uče MMORPG igre!



Ako se brinete da vrijeme koje provodite razvijajući vaše karaktere u open-world video igrama u određenoj mjeri gubljenje vremena, budite bez brige. Svaka minuta provedena u carstvu fantazije zapravo je upisana u složenu simulaciju treninga koji vas na ovaj ili onaj način priprema za neke svakodnevne stvari iz stvarnog života u 21. vijeku.


O tim stvarima je za Den of Geek stranicu govorio i Jon Brown, kreator humoristične serije Dead Pixels. U seriji pratimo dva lika - Meg i Nickyja - koji su predani igrači fantazi MMORPG igre Kingdom Scrolls. Jon Brown je ovom prilikom govorio kako nas online igre prikriveno pripremaju za stvarni život kroz devet jednostavnih životnih lekcija.


Lekcija br. 1: Pridržavajte se pravila

Igre vas u osnovi treniraju da budete funkcionalan član kapitalističkog društva, dobar uposlenik. Morate se naviknuti na niz strogih pravila, naučiti šta smijete i s tim nastaviti kroz igru ili nećete nigdje stići.


Lekcija br. 2: Brusite svoj put

Da biste bilo gdje napredovali, morate prihvatiti mukotrpan put. To od vas zahtijeva puno posla. Ako to radite s elanom, voljom i svakodnevno se pojavljujete na poslu, daleko ćete stići i biti nagrađeni s puno lijepih i sjajnih stvari, zaraditi novac, XP i prelaziti nivoe.


Lekcija br. 3: Novac vas vodi dalje i brže

Bogatiji ljudi će u životu uvijek napredovati. U Fortniteu možete kupovati nivoe. To je dobra životna lekcija koju treba prihvatiti - koliko god vrijedno radili, ako ljudi imaju više novca i pristup u odnosu na vas, veoma lako će preći preko vas. Možda zvuči mračno, ali je korisno znati.


Lekcija br. 4: Stvarno loše i nepravedne stvari se mogu dogoditi

Današnje igre, barem većina njih, zapravo samo žele da se zabaviš. To nije uvijek bio slučaj. Nekada su Spectrum igre, 8-bitne igre i platfromske igre zahtijevale mnogo više vještina. U osnovi, nakon što kupite igru, bilo je u fazonu "boli nas briga, uzeli smo vam novac. Ako ne možete proći kroz igru, vaš problem." Danas imamo sezonske propusnice i pretplatničke modele jer igre žele da budete sretni i nastavite igrati. Prestali su nas učiti strpljenju.


Igrajte gotovo bilo koji moderni MMORPG ili čak FPS (first person shooter) i uvidit ćete da skoro nikada nema nikakvih posljedica. Nikada ne možete umrijeti za prave, jer čak i ako umrete, vi se zapravo vraćate nekoliko minuta unazad. Rijetko kad dođete do nečega što prelazi vaš nivo vještina. Prije su igre žestoko kažnjavale vaše greške i tome su nas učile: loše se stvari mogu dogoditi i jednostavno se moramo nositi s tim.


Lekcija br. 5: Ostanite u svojoj traci

Na početku igre odlučili ste se za svoju klasu i taj ste lik gradili i razvijali svaki put kada ste igrali. Nakon sto sati igranja, ako odlučite da ne želite biti ratnik, već čarobnjak ili nešto slično, onda ste zapravo sjebani. Morate početi iznova, prekvalificirati se i ponovo proći kroz svaki njegov korak. Isto je u stvarnom životu, ako ste vodoinstalater i odlučite da želite postati optometrist (ili inženjer očne optike je visoko obrazovani specijalist za oči sa završenim studijem optometrije), teško ćete uspjeti. Morate učiti zanat i početi od nule.


Lekcija br. 6: Nagrade > Eskapizam

Koliko često u online igrama imate priliku da sjednete na zmaja i letite kroz duge, ispod vodopada i slično? Nikada. Naporno radite za predmete, tražite zlato ili skupljate korov u Animal Crossing. Imate rajski otok i sve vrijeme provodite na njemu lomeći kamenje kao da ste zatvorenik.


U ove online utopije ulazimo misleći: "Moj posao je sranje i mrzim ga, i jadan sam pa ću igrati ovu igru u kojoj mogu raditi sve što želim", a onda ono što radimo u igri je oblik zadataka koji manje-više odražavaju naše svakodnevne poslove. To je zato što nešto urođeno u nama više voli nagrade i voli kada nam se govori da smo nešto dobro uradili, pa ćemo to uraditi jer na kraju postoji mala nagrada. Nagrada koja nužno igru neće učiniti ništa lakšom ili ugodnijom, ali koju svejedno želimo.


Lekcija br. 7: Birokratija nam je u krvi

Sjećam se da sam igrao neki sporedni zadatak u Elder Scrollsu, išao sam da vidim neku ženu koja je bila zaključana u kući u malom selu. Izgubila je ključeve, pa ste morali pretražiti sva mjesta u selu da biste ih pronašli. U tom trenutku mi je palo na pamet da simuliram apsolutno najgori dio moje svakodnevnice, potragu za prokletim ključevima. Najgora stvar je što to radim samo radi blagog povećanja XP-a koji će, u konačnici, povećati moj nivo lika, što će značiti da ću otključati neke nove dijelove igre gdje će se neprijatelji mjeriti s mojim novim nivoom, tako da neće biti izazovniji ili zabavniji od trenutne igre. Neodoljivo nas privlače birokratski sistemi.



Lekcija br. 8: Promjena je jedina konstanta

Više nego ikada prije, igre se neprestano mijenjaju. Ideja druge sezone serije Dead Pixels je da je online igra Kingdom Scrolls preusmjerila fokus na drugu demografsku kategoriju, odmakavši se od hardcorea pokušavajući osvojiti to Fortnite tržište. U drugoj sezoni, likovi Meg i Nicky osjećaju kao da ih svijet više ne cijeni, već samo kreće za mlađom publikom. U konačnici, oni shvataju da nemaju drugog izbora nego se ukrcati s njima i pokušati uživati.


Vaš odnos prema tim stvarima i tim svjetovima se mijenja kako odrastate. To je prikazano u Toy Story, postoji trenutak u vašem životu kada je vrijeme da odložite dječije stvari i postanete odrasli, i to je nešto što izaziva napetost u Dead Pixels: Koliko još dugo Meg i Nicky mogu ostati u ovom svijetu?


Lekcija br. 9: Ne morate biti u istoj sobi da biste bili s nekim

Najveća korist od online igara je veza koju možete razviti s drugim ljudima, do te mjere da stvarna igra postane nevažna. Činjenica da se bavite nekim poslon zapravo ne znači ništa jer to radite sa nekim s kim fizički ne možete biti. Tokom lockdowna Fortnite je u suštini postao školskim igralištem. Moj sin je društveni leptir tamo, cijelo poslijepodne zakazuje aktivnost sa svojim školskim prijateljima.


U Dead Pixels, Meg i Nicky mogu fizički biti zajedno, ali ugodnije im je kada imaju treći element za komunikaciju. To je velika pozitiva i nešto što sam iskusio igrajući igre sa bratom. To je u srcu ove serije, o tome se zapravo radi: Ovdje je svijet koji omogućava da se dvije osobe povežu i komuniciraju na način na koji ne mogu u stvarnom životu.


Izvord: denofgeek.com

Prijevod: E-volucija portal

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com