Šta je VSync i koja je njegova uloga!



Mnogo puta ste u video igrama vidjeli opciju za podešavanje VSynca ali ne znate šta ona, u suštini, radi? VSync je bila tehnologija za sinhronizaciju GPU-a, video igara i monitora. Iako su se, u međuvremenu, pojavile nove opcije kao G-Sync ili FreeSync, VSync je i dalje ostala jednom od najvažnijih opcija za igrače. Ali šta je njena funkcija, šta ona zapravo radi?


VSync, ili vertikalna sinhronizacije, grafička je tehnologija koja sinhronizira brzinu kadrova u igri i brzinu osvježavanja monitora za video igre. Prvobitno je bio razvijen od strane proizvođača GPU-a (graphics processing unit) u svrhu sprječavanja preklapanja nekoliko frejmova na ekranu u isto vrijeme (prikazano na slici ispod). To se dešava kada brzina osvježavanja (refresh rate) monitora nije u sinhronizaciji sa brzinom promjene frejmova u sekundi.



To se može dogoditi bilo kada, ali najčešći slučajevi su prilikom brzog kretanja, te posebno kada se igra pokreće s većom brzinom fremova nego što to monitor može podnijeti ili kada se frejmovi dramatično mijenjaju, a monitor ne može pratiti korak. Ovo ćete najviše primijetiti u igrama koje se odlikuju brzim tempom i kada postoje vertikalni elementi slike kao što su stabla, stubovi ili građevine, jer se te linije očigledno neće pravilno postaviti.


VSync će učiniti nekoliko stvari kako bi vam olakšali ove stvari. Kao prvo, ograničava izlazni stepen grafičke kartice u odnosu na stepen osvježavanja monitora (60 Hz, osim ako nemate monitor s većim stepenom osvježavanja), što znači i izbjegavanje većeg FPS-a (frejmova po sekundi) koji monitor ne može podnijeti. Tako sprječava GPU da radi bilo šta na memoriji ekrana dok monitor ne završi sa svojim trenutnim ciklusom osvježavanja, drugim riječima ne unosi mu više informacija dok isti nije spreman za to.


VSync pomaže samo pri preklapanju frejmova, a to čini samo preko limitiranja FPS-a kada je potrebno. Ako vaš monitor ne može ići u korak s FPS-om određene igre, onda VSync može napraviti veliku razliku. Međutim, VSync ne može poboljšati rezoluciju, boje, nivo svjetline, kao što to može HDR. On je više preventivna tehnologija koja je fokusirana na zaustavljanje određenog problema, a ne na poboljšanja. Osim toga, može imati negativan efekat na performanse. Prisiljavajući da frejmovi budu u potpunosti renderovani prije nego što budu prikazani može rezultirati time da vaš FPS počne ispaštati, a u najboljem slučaju brzina frejmova će biti sukladna stepenu osvježavanja vašeg monitora, što u slučaju nekih igara gdje veći FPS dovodi do reduciranja laga, može uticati na vaš učinak igranja.


VSync je dizajniran da radi na svim vrstama ekrana, ali potrebna vam je grafička kartica koja podržava ovu opciju, što posjeduju skoro sve grafičke posljednjih generacija. Sve dok imate GPU od Nvidie i AMD-a koji nisu stariji više od deset godina, korištenje VSynca bi trebalo proći bez problema. S druge strane, video igre nužno ne moraju imati opciju automatskog sinhroniziranja. Opciju možete veoma lako pronaći među grafičkim postavkama video igre. Nije zagarantovano da će vam to napraviti neku veliku razliku prilikom igranja, ali nikad nije loše provjeriti i uvjeriti se lično.


Međutim, VSync je daleko od savršenog rješenja i, kao što smo već rekli, može imati negativan uticaj na vaše iskustvo igranja. Ako monitor i igra stvarno imaju problema sa sinhronizacijom, onda VSync brzinu frejmova može spustiti jako nisko kako bi pronašao tačku gdje bi sinhronizacija bila moguća. Što manja količina frejmova to više problema u igranju, a svi koji su se susreli s niskim FPS-ovima znaju koliko je teško igrati kada igra zaostaje i sapliće se da isprati tok igranja. Ako igrate šutere i borbene igre, gdje je brza reakcija nekada glavni ključ, znate koliko se primijeti razlika u FPS-u, ali to može uticati i na sve druge oblike igara, bez obzira na žanr.



GPU kompanije su od početka bile upoznate s potencijalnim problemima VSynca i toga kako on, u suštini, nije dovoljan i od tada pokušavaju napraviti poboljšane verzije. Zbog toga kada uđete u opcije vašeg GPU-a, moći ćete pronaći različite opcije sinhronizacije. Neke od su:


- Adaptive Sync koji je uključila Nvidia i koji prati maksimalnu stopu osvježavanja monitora. Ako je FPS igre jednak ili veći od te stope, VSync je omogućen. Ako FPS padne ispod tog iznosa, VSync će se isključiti i time spriječiti pojavljivanje problema.


- FastSync je nešto napredniji oblik Enhanced Synca koji je razvila Nvidia koji VSyncu omogućava, kada je potrebno, da jako brzo odabere najbolje moguće podatke frejmova što zahtjeva puno energije, ali pomaže pri rješavanju puno problema uzrokovanih VSyncom.


- Enhanced Sync je AMD-ova verzija AdvancedSynca. On gasi VSync kada brzina frejmova padne ispod stope osvježavanja monitora.


U želji da poboljša stanje u oblasti sinhronizacije, Nvidia je razvila G-Sync i FreeSync. Obe ove GPU tehnologije pažljivo sinhronizuju brzinu osvježavanja i drugih slikovnih podataka sa frejmovima vaše grafičke kartice kako bi pružili što kvalitetniju i oštriju sliku bez potencijalnih problema uzrokovanih VSyncom. Ukoliko ih posjedujete svakako biste ih trebali aktivirati. Problem je samo što vam trebaju i grafička i monitor koji podržavaju obje ove tehnologije. Dosta monitora danas podržava ili jednu ili drugu opciju, ali ih je jako malo koji podržavaju obje. To znači da prilikom kupovine računara i njegovih komponenti morate obratiti pažnju na još jednu stvar, da li vaš monitor odgovara vašem GPU i obrnuto. VSync, s druge strane, bolje funkcionira kod starijih monitora koji nemaju G-Sync ili FreeSync.

   |  

   |  

  • Facebook - White Circle
  • YouTube
  • Instagram - White Circle
  • Twitter - White Circle

evolucijaportal@gmail.com   |   71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina

© 2019 BY e-volution.com